Fredagsanbefalingen

Susan anbefaler "Serien om Jensen"

En dansk krimiserie – mere end hygge, men ikke for barsk

Af dmja

Susan anbefaler en Krimiserie af Heidi Amsinck - "Serien om Jensen"

  1. Hvorfor anbefaler du netop denne bog?

    Fordi jeg syntes denne danske krimiforfatter er lidt overset. Jeg fik den anbefalet af en kollega, ellers havde jeg måske ikke læst den. Og mange vil gerne læse danske krimier - også jeg.
  2. Hvilken følelser vækker bogen i dig?

    Jeg elsker jo krimier, så den her vækker det samme i mig som andre gode krimier: følelsen af spænding, og kriller i maven, når jeg syntes det bliver spændende, og måske lidt uhyggeligt.
  3. Hvem var din yndlingskarakter?

    Jeg kan godt lide karakterer, som er lidt rebelske, og det er Jensen. Hun er kvinde, single og journalist. Hun er stædig, vedholdende og går tit sine egne veje. Det betyder også, at hun nogle gange må stå til måls for skældud. Politimanden Henrik Jungersen kan jeg også godt lide. De to har tidligere haft et forhold, og de kan stadig ikke slippe hinanden.
  4.  Hvem vil du anbefale bogen til?

    Til alle der kan lide danske krimier, der ikke er for barske. Disse er mere end en hyggekrimi, men ikke voldsomme. Der er lige nu 5 bind i serien. Og som altid anbefaler jeg at læse dem i rækkefølge.

God læselyst og GOD weekend!